Τετάρτη, 15 Ιουλίου 2015

6790 - Πανηγυρικές εκδηλώσεις της εορτής του Άγιου Αθανασίου του εν Άθω.


Πανήγυρη της Ιεράς Μονής Μεγίστης Λαύρας 
του Αγίου Αθανασίου του εν Άθω.
Στην Ι. Μ. Μεγίστης Λαύρας οι πανηγυρικές εκδηλώσεις της εορτής του Άγιου Αθανασίου θα αρχίσουν την Παρασκευή αργά το απόγευμα της 17/4 Ιουλίου με τριπλή πανηγυρική κωδωνοκρουσία.
Θα ακολουθήσει η λιτάνευση της εφεστίου σεβασμίας και θαυματουργού εικόνας Παναγίας της Κουκουζέλισσας από το ομώνυμο παρεκκλήσιό της στον Ι. Ναό του Καθολικού της Μονής, τέλεση Μικρού Εσπερινού και Παράθεση δαψιλούς τραπέζης.

6789 - Γέροντας Νικάνωρ, προηγούμενος Χιλιανδαρινός (1903-1990)

Συνέντευξη με τον Πρωτοπρεσβύτερο π. Σέρμπολιουμπ Μίλετιτς, συγγραφέα του βιβλίου «Γέροντας Νικάνωρ», στην εφημερίδα «Σέρπσκι Γκλάς»

- Πάτερ Σέρμπολιουμπ, μόλις δημοσιεύτηκε το βιβλίο σας για τον Γέροντα Νικάνορα. Είστε ικανοποιημένος με το υλικό που έχετε συλλέξει για αυτόν;
Π. Σέρμπολιουμπ: Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους μου έδωσαν άφθονο υλικό και φωτογραφίες, που συνεργάστηκαν μαζί μου στην έκδοση του βιβλίου, ιδιαιτέρως τον Επίσκοπο Ειρηναίο, ο οποίος ήταν ο εμπνευστής αυτού του έργου. Λένε ότι μόνο ένας άγιος άνθρωπος μπορεί να μιλάει με ακρίβεια και με κατάλληλα λόγια για έναν άλλο άγιο άνθρωπο, δηλαδή, μόνο κάποιος που βίωσε την εμπειρία της θαυματουργικής Χάριτος και του μεγάλου ελέους του Θεού, μπορεί να μιλάει με σιγουριά γι' αυτά. Λόγω έλλειψης αυτής της εμπειρίας υπάρχει κίνδυνος να παρουσιάσουμε κάποια πράγματα σ’ αυτό το βιβλίο είτε με υπερβολικό τρόπο είτε με πολύ λιτό και ασαφή τρόπο. Έχοντας πλήρη επίγνωση αυτής της αδυναμίας μας, η αγάπη μας για τον καλό και σοφό Γέροντα Νικάνορα, μας είχε ενθαρρύνει να προσφέρουμε αυτό το βιβλίο σαν ένα κερί στον άγιο τάφο του.

6788 - Η νόμιμη άθληση - Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός († 2009)

Όταν ο Πρόδρομος Ιωάννης ήταν  στη φυλακή, έστειλε δύο από τους μαθητές του να ρωτήσουν τον Χριστό· «Εσύ είσαι ο Μεσσίας που θα έρθει ή περιμένουμε κάποιον άλλον; Κι ο Ιησούς τους αποκρίθηκε: «Να πάτε και να πείτε στον Ιωάννη αυτά που ακούτε και βλέπετε: Τυφλοί ξαναβλέπουν και κουτσοί περπατούν, λεπροί καθαρίζονται και κουφοί ακούουν, νεκροί ανασταίνονται και φτωχοί ακούουν το χαρμόσυνο άγγελμα»(Ματ. 11, 4-5)· Αν και τα περιγραφόμενα έγιναν στους πάσχοντες, στο πλατύτερο νόημα της Γραφής έχουν και άλλη σημασία. Όλα όσα πάσχει η φύση μας, συμβολίζουν τα παθήματα της ψυχής, στα οποία ευρίσκεται ο νόμος της διαστροφής. Εκ φύσεως τυφλοί είναι λίγοι στο σύνολο των ανθρώπων. Πνευματικά τυφλοί όμως δεν είμαστε όλοι, όταν δεν διακρίνουμε τον κύριο σκοπό και προορισμό μας;