Κυριακή 15 Μαρτίου 2015

6181 - Μάξιμος ιερομόναχος Αγιοβασιλειάτης (1915-2009)

Μάξιμος ιερομόναχος Αγιοβασιλειάτης (1915-2009)
(Φωτογραφία: Emanuele Grassi)
Η Ιερά Σκήτη του Αγίου Βασιλείου παλαιότερα αποτελούσε συγκροτημένη Σκήτη, με το Κυριακό της που λειτουργούσε κανονικά και που τιμάται στην μνήμη του Αγίου Ιεράρχου Καισαρείας Καππαδοκίας Βασιλείου του Μεγάλου. Σήμερα ενασκούνται στα εναπομείναντα Ησυχαστήρια ελάχιστοι ασκητές - ησυχαστές.
Εδώ προσήλθε το 1937, σε ηλικία 22 ετών, ο κατά κόσμον Αντώνιος Θεοδωρόπουλος του Ιωάννη, από τον Πειραιά, και εκάρη μοναχός ένα χρόνο αργότερα, το 1938, λαβών το όνομα Μάξιμος. Διάκονος και Πρεσβύτερος χειροτονήθηκε το 1969.
Στο παλιό Κυριακό της Σκήτης έζησε πολλά χρόνια με τον υποτακτικό του μοναχό Βασίλειο. «Δύο Γέροντες σεβάσμιοι, γνήσιοι εργάτες της μοναχικής ζωής, με λεπτόν λογισμόν, ποτισμένοι με το μέλι της ησυχίας». Ήταν πνευματικά τέκνα ενός μεγάλου ησυχαστού, του Γέροντος Γερασίμου Ιερομονάχου.
Το συγγραφικό έργο του Ιερομονάχου Μαξίμου Αγιοβασιλειάτη περιλαμβάνει αντιαιρετικά βιβλία, και βιβλία μέσα από τα οποία επικρίνει την αλλαγή του εορτολογίου.
Κοιμήθηκε στον Τόπο της Ιεράς αυτού Μετανοίας το 2009, σε ηλικία 94 ετών.

2 σχόλια:

  1. Θεός σχωρέσ' τον! Ήταν ζηλωτής και δεν είχε κοινωνία με τις αγιορείτικες μονές. Τα βιβλία του δεν στρέφονταν μόνο κατά της αλλαγής του ημερολογίου, αλλά και κατά της Εκκλησίας της Ελλάδος. Μέχρι πριν κάποια χρόνια τα βιβλία του πωλούνταν σε μαγαζιά των Καρυών, αλλά [πλέον όχι, λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος του αγοραστικού κοινού. Υποστήριζε τις φλωρινοσεραφειμικές παρατάξεις παλιοημερολογιτών. http://michalisgeo.blogspot.gr/2015/01/blog-post_23.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Γεωργιος Γιαννοπουλος16/3/15, 4:41 μ.μ.

    Ο Πατερ Μαξιμος Αγιοβασιλειατης δεν ειχε κοινωνια με τους οικουμενιστες λογω της υπερ-παν-αιρεσεως και του νεο-ημερολογιτικου σχισματος, οπως επισης δεν ειχε κοινωνια με καμια παραταξη λογω παρασυναγωγης.
    Ανηκε στο Ακαινοτομητο Πληρωμα των Αγιορειτων Πατερων της Ορθοδοξου Εκκλησιας.
    Καθε ημερα εκαναν την Θεια Λειτουργια και οταν δεν μπορουσε να Λειτουργησει τελευταια λογω υγειας, κοινωνουσαν παλι καθημερινα με τον Αγιο Αρτο.
    Εγραψαν βιβλια και αγωνιστικαν στην πραξη για την συχνη Θεια Κοινωνια, για τις πλανες των ακυρων μυστηριων, οικουμενιστων και παραταξιακων, για το ποτε πρεπει να γινονται τα μνημοσυνα στους κεκοιμημενους. Ειχανε ξεκαθαρες θεσεις, γνωριζαν αριστα την Αγια Γραφη Παλαια και Καινη Διαθηκη, τους Ιερους Κανονες των Ιερων Συνοδων και την Πραξη των Αγιων Πατερων για ολα τα θεματα. Εκτος απο τις ακολουθιες δουλευανε την ευχη του Ιησου, τηρουσανε στις νηστειες το τυπικο του Πηδαλιου και γραψανε για τις πλανες του τριημερου προ της Θειας Κοινωνιας.
    Προσεχαν τοσο πολυ σε ολα ωστε ειχανε μακρια γενεια και κοντα μαλλια συμφωνα με την κανονικη παραδοση της Εκκλησιας.
    Σε ολα τα θεματα εψαχναν να βρουνε το Ιεροκανονικο και το Αγιοπατερικο για να το ακολουθησουνε.
    Ο Θεος να τους αναπαυει σε σκηνες Αγιων και να πρεσβευουνε για ολους εμας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή