Παρασκευή, 30 Μαΐου 2014

4831 - Οι χωρίς κατοικία αόρατοι ερημίτες




Μια περιοχή του Αγίου Όρους Άθω η οποία εκτείνεται από τη Μικρή Αγία Άννα μέχρι τη σκήτη της «Γλωσσίας» (Προβάτας), πολύ μεγάλη έκταση γεμάτη δέντρα και πυκνά δάση, αυτή είναι και λέγεται «Έρημος του Άθω». Εκεί κατά καιρούς σε πολύ λίγους κατοίκους της περιοχής αυτής κάνουν την εμφάνισή τους σεβάσμιοι στην όψη και αποσκελετωμένοι ασκητές, αλλά αυτοί, κατά κοινή ομολογία, είναι τελείως γυμνοί από ενδύματα υλικά, αλλά καλύπτονται από τη χάρη του Θεού.

4830 - Μεθεόρτιος Εσπερινός και η Παράκληση της Αναλήψεως του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού, στο Μετόχι της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας (φωτογραφίες)

του Σπύρου Παπαγεωργίου
Μέσα σε κλίμα αγιορείτικης κατάνυξης, τελέσθηκε ο Μεθέορτος Εσπερινός και η Παράκληση της Αναλήψεως του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού, στο Μετόχι της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας του Αγίου Όρους στο Βύρωνα.
Στον Εσπερινό και την Παράκληση χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος, ο οποίος για 14 χρόνια διακόνησε ως ιερομόναχος στο Σιμωνοπετρίτικο Μετόχι. Τον πλαισίωσαν πατέρες της Μονής αλλά και ιερείς της Μητροπόλεως Μεσογαίας. Συμπροσευχήθηκε επίσης και ο Καθηγούμενος της Ιεράς Μονής Σίμωνος Πέτρας, Αρχιμ. Γέροντας Ελισσαίος. Η συμμετοχή του κόσμου ήταν και φέτος μεγάλη, ενώ χαρακτηριστική ήταν η παρουσία πολλών νέων κάθε ηλικίας.

4829 - Η πνευματική παιδεία του γένους

Του Γέροντα Ιωσήφ Βατοπαιδινού
Η αληθινή παιδεία, ο αληθινός φωτισμός δεν είναι άλλο παρά η ακτινοβολία του αγιασμού, διότι μόνον οι άγιοι είναι οι πραγματικά φωτισμένοι. Η θεία χάρις που αγιάζει, ταυτοχρόνως φωτίζει και διδάσκει. Παιδεία στην πραγματικότητα σημαίνει φωτισμός. Η θεία χάρις μας παρέχει το φωτισμό του   Αγίου Πνεύματος, ο οποίος είναι φορέας και δημιουργός της αγιότητας. Ο αγιασμός είναι η με τη βοήθεια της χάριτος ένωση με τον Θεό, με  τον αιώνιο Λόγο, με το νόημα της ζωής και της υπάρξεως, και σ’ αυτό ακριβώς έγκειται η πληρότητα και η τελειότητα της ανθρώπινης προσωπικότητας. Παιδεία χωρίς αγιότητα, χωρίς το φωτισμό του Αγίου Πνεύματος, επινόησε η ουμανιστική Ευρώπη και παραχάραξε την έννοια της προσωπικότητας. Η απόκλιση των ευρωπαϊκών λαών σε διάφορες μορφές ειδωλολατρίας δεν είναι αποτέλεσμα της λανθασμένης τους παιδείας; Όταν διαστρέφουν το νόημα του κατ’ εικόνα και  ομοίωσιν ανθρώπινου χαρακτήρα με υλιστικά συστήματα και σύμβολα της εικόνας του χοϊκού και  όχι του επουράνιου, δεν  αποπροσανατολίζονται από τον  καθολικό τους προορισμό;

4828 - Όσιος Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης. Η αγιότητα στον 21ο αιώνα. (Β΄ έκδοση)




π τν ερ Καλύβη το γίου κακίου το γίου ρους κυκλοφορε σ 2η κδοση τ νέο βιβλίο το γιορείτου μοναχο Παταπίου Καυσοκαλυβίτου: 

σιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης. γιότητα στν 21ο αώνα

Μία γνωριμία μ τν θαυμαστ βίο κα τ διδασκαλία το νέου γίου τς κκλησίας μας, πο νοίγει στν καθένα μας μι νέα προοπτικ γι τ πς πρέπει ν ζήσουμε ς χριστιανο  μέσα στν ταραγμένο κόσμο μας. Μι μετάγγιση το πνευματικο βίου το γίου Πορφυρίου, πο θ μς βοηθήσει ν βαδίσουμε μ σφάλεια στν δρόμο τς ν Χριστ ζως κα τς σωτηρίας μας.

4827 - Η Πανήγυρις της Αναλήψεως της Ιεράς Μονής Εσφιγμένου του Αγίου Όρους



Σε κλίμα κατάνυξης και σύμφωνα με το αγιορείτικο τυπικό πραγματοποιήθηκε η πανήγυρη για τη Δεσποτική εορτή της Αναλήψεως στην Ιερά Πατριαρχική και Σταυροπηγιακή Μονή Εσφιγμένου του Αγίου Όρους.
Λυπηρό ήταν όμως για όλους τους παριστάμενους το γεγονός ότι για μια ακόμη χρονιά η πανήγυρη του ιστορικού αθωνίτικου μοναστηριού πραγματοποιήθηκε μακριά από τη φυσική έδρα, έξω από τα τείχη του κτιριακού συγκροτήματος της Μονής, στο κονάκι της κανονικής αδελφότητας στις Καρυές, όπου εγκαταβιοί προσωρινά η κανονική αδελφότητα, λόγω της παρατεινόμενης καταλήψεως του κτηριακού συγκροτήματος της Ιεράς Μονής από ταραξίες μοναχούς, αποκεκομμένους από την κανονική Εκκλησία.