Παρασκευή, 14 Μαρτίου 2014

4465 - Αγαπήσωμεν αλλήλους, του Οσίου Σιλουανού του Αθωνίτου



Ο Κύριος µας έδωσε την εντολή ν’ αγαπούμε αλλήλους.
Σ’ αυτό έγκειται η ελευθερία: Στην αγάπη για τον Θεό και για τον πλησίον.
Εδώ βρίσκεται και η ελευθερία και η ισότητα.
Στην κοσμική τάξη είναι αδύνατο να υπάρξει ισότητα – αυτό όμως δεν έχει σημασία για την ψυχή.
∆εν μπορεί να είναι ο καθένας βασιλιάς ή άρχοντας, πατριάρχης ή ηγούμενος ή διοικητής.
Μπορείς όμως σε κάθε τάξη ν’ αγαπάς τον Θεό και να είσαι ευάρεστος σ’ Αυτόν – κι’ αυτό είναι το σπουδαίο.
Κι όσοι αγαπούν περισσότερο τον Θεό επί γης, θα έχουν μεγαλύτερη δόξα στη Βασιλεία και θα είναι πιο κοντά στον Κύριο.
Ο καθένας θα δοξασθεί κατά το μέτρο της αγάπης του.
Έμαθα πως η αγάπη ποικίλλει ως προς την έντασή της.
Όποιος φοβάται τον Θεό, φοβάται να Τον λυπήσει µε κάτι αυτός είναι οπρώτος βαθμός.
Όποιος έχει το νου καθαρό από εμπαθείς λογισμούς, αυτό είναι ο δεύτερος βαθμός, μεγαλύτερος από τον πρώτο.
Όποιος αισθητά έχει τη χάρη στην ψυχή του, αυτός είναι ο τρίτος βαθμός της αγάπης, ο ακόμα μεγαλύτερος.
Η τέταρτη βαθμίδα, η τέλεια αγάπη για τον Θεό είναι όταν έχει κανείς τη χάρη του Αγίου Πνεύματος και στην ψυχή και στο σώμα.
Αυτών των ανθρώπων αγιάζουν τα σώματα και μετά τον θάνατο τους γίνονται άγια λείψανα. Έτσι γίνεται µε τα σώματα των αγίων μαρτύρων, των προφητών, των οσίων ανδρών….

4464 - Όχι της Μητρόπολης Θεσσαλονίκης σε αντιαγιορειτική εκδήλωση



ν Θεσσαλονίκ τ 14.03.2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
πειδ πληροφορηθήκαμε π τ διαδίκτυο τι τν Κυριακ 30 Μαρτίου 2014 στ Συνεδριακ Κέντρο τς Θεσσαλονίκης «. Βελλίδης», διοργανώνεται μ τν πρωτοβουλία θρησκευτικν Συλλόγων τς Καβάλας συγκεκριμένη κκλησιαστικ κδήλωση μ θέμα «ΒΟΑΝΕΡΓΕΣ, Ο ΥΙΟΣ ΤΗΣ ΒΡΟΝΤΗΣ», εμεθα ποχρεωμένοι ν νημερώσωμε τ πνευματικό μας ποίμνιο τι λη ατ προσπάθεια εναι καθαρς ντιεκκλησιαστικ κα ντικανονικ διότι δν χει λάβει καμμία σχετικ δεια π τν τοπικ κκλησία μας, κα γίνεται π παραβάσει τν κανονικν δικαιωμάτων τς ερς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
κδήλωση ατ π πλέον ποτελε προέκτασιν τς ριδος το γίου ρους σχετικς μ τν κατηργημένην ερν Μονν το σφιγμένου, φο κύριος μιλητς νακοινώνεται τι θ εναι κκλησιαστικ πρόσωπο πο ερίσκεται σ πλήρη ντίθεση πρς τν ερ Κοινότητα το γίου ρους κα πρς τ Οκουμενικ Πατριαρχεο.
Συνιστμε στ κοιν ν ποφύγ  ποιαδήποτε συμμετοχ στν κδήλωση ατ, ποία, προερχομένη π Συλλόγους τς Καβάλας γνώστους σ μς, ποβλέπει σ διαταραχ τς κκλησιαστικς κανονικς τάξεως στν στορικ ερ Μητρόπολη Θεσσαλονίκης. 
κ τς ερς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης

4463 - Επικοινωνία με τις ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ



Μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα που αντιμετωπίζω με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο (keliotis@gmail.com) μπορείτε να επικοινωνείτε με τις ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ μέσω του keliotis@pathfinder.gr.

4462 - Τα πτηνά της Θεοτόκου που ζουν στις αετοφωλιές του Περιβολιού της


Γέροντας Αβιμέλεχ Μικραγιαννανίτης
(Μπονάκης Γεράσιμος του Ιωάννου, εκ Χανίων,
γεν. 1860, προσέλευση 1890, κουρά 1891, κοίμηση 1965)

Ζούσε εδώ κοντά μας, στο γειτονικό ασκητήριο, ο Γέρων Αβιμέλεχ. Σεβάσμιος Γέροντας, φίλος του Αγίου Νεκταρίου του Πενταπόλεως, του Θαυματουργού, και ο οποίος Γέροντας συνέγραψε τον πρώτο «Βίο του Αγίου Νεκταρίου». Ζούσε ασκητικά εδώ εις το ασκητήριον και τον επισκέφτηκε κάποια στιγμή ένας νέος φοιτητής που είχε σπουδάσει στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και είχε σπουδές και στο Παρίσι,ο μετέπειτα Καθηγούμενος των Ιερών Μονών Σταυρονικήτα και Ιβήρων, Πατήρ Βασίλειος Γοντικάκης. Εκμυστηρεύτηκε στον Γέροντα την επιθυμία του: «Γέροντα, σκέφτομαι να γίνω Ιερεύς.Τι λέτε εσείς για την ιεροσύνη;» Ήταν δε και πατριώτες από τη μεγαλόνησο Κρήτη και οι δύο. «Παιδί μου», είπε ο σοφός Γέροντας, «η ιεροσύνη είναι όπως η κόρη του οφθαλμού μας, η οποία δεν επιδέχεται κανένα σκουπιδάκι». Και με τη φράση αυτή ήθελε να δηλώσει το ύφος του μυστηρίου αυτού της ιεροσύνης, πόσο δηλαδή πρέπει να προσέχει κανείς όταν σκέπτεται και όταν αναλάβει αυτή τη διακονία της Θείας Λειτουργίας.
***
Στην Αγία Άννα ασκείτο ο Γέρων Ζαχαρίας. Είχε τρία μεγάλα χαρίσματα∙ ήταν ανυπόκριτος, αυθόρμητος και ειλικρινής. Παλαιότερος του ήταν ο Γεώργιος Αρσένιος Καυσοκαλυβίτης, ο περίφημος ξυλόγλυπτης, με τα γνωστά σε όλον τον κόσμο ξυλογλυπτικά έργα του, τη Σταύρωση στη Μεγίστη Λαύρα και την Ανάσταση στην Αμερική.

4461 - Η ποιμαντική προσέγγιση του σύγχρονου ανθρώπου από τον Όσιο Πορφύριο



Ἀπομαγνητοφωνημένη ὁμιλία του Αρχιμ. π. Σαράντη Σαράντου πού ἔγινε στίς 21/02/2012 στά πλαίσια τῆς Σχολῆς Γονέων τῆς ἐνορίας ῾Αγίας Παρασκευῆς ᾿Αττικῆς

Μεγίστη τιμὴ περιποιεῖ σὲ μένα ἡ πρόσκληση τοῦ πατρὸς Σταύρου γιὰ νὰ μιλήσουμε γιὰ τὸν Πατέρα Πορφύριο. Μὲ κατατάσσει δηλαδὴ σ’ αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι γνώριζαν τὸν Πατέρα Πορφύριο ὅμως δὲν εἶμαι ἀπ’ αὐτοὺς οἱ ὁποῖοι εἶχαν πολὺ ἐπικοινωνία, τὸν εἶχα δεῖ περίπου δέκα φορὲς ἀλλὰ καὶ ἀπὸ ὅλα τὰ ἄλλα ὅσα κυκλοφοροῦν γίνεται διαρκῶς γνωστὸς ὁ γέροντας καὶ ὅ,τι γνωρίζουμε ἀπὸ τὴν ποιμαντική του κυρίως μποροῦμε νὰ ἀναφέρουμε. Βεβαίως, οὐκ εἰμὶ ἄξιος – δὲν εἶμαι καθόλου ἄξιος γιὰ νὰ προσεγγίσω μία τόσο μεγάλη προσωπικότητα καὶ ἕνα τόσο μεγάλο Ἅγιο, ποὺ ὅπως ἔχουν πεῖ καὶ ἄλλοι ποὺ τὸν εἶχαν γνωρίσει τὸν Πατέρα Πορφύριο, τέτοιου διαμετρήματος καὶ τέτοιας ποιότητος τολμοῦν ἀνὰ ἕνα αἰώνα ἢ καὶ περισσότερο ἄνθρωποι. Θὰ μπορούσαμε λοιπὸν νὰ ποῦμε ὅτι ὁ Πατὴρ Πορφύριος εἶναι ἕνας Ἅγιος ποὺ συνδυάζει καὶ συγκεντρώνει πολλὲς ἀρετὲς πολλῶν Ἁγίων.
 Μία φορὰ ποὺ βρισκόμουνα στὸ κελλί του καὶ μιλούσαμε, τὸν εἶχα ρωτήσει κάτι κι ἐγὼ προετοίμαζα μόνος μου τὴν πιθανὴ ἀπάντηση στὸ νοῦ μου. Καὶ μοῦ λέει ὁ Γέροντας: «μὰ δὲ μὲ προσέχεις». Ἀφοῦ, τοῦ λέω - γιὰ νὰ ἐπιβεβαιώσω αὐτὸ ποὺ εἶπα προηγουμένως- ὅτι οὐκ εἰμὶ ἄξιος νὰ ἀναλύσω τὴν προσωπικότητα καὶ ἰδιαιτέρως βέβαια τὴν ποιμαντική του Πατρὸς Πορφυρίου. Ὁ Πατὴρ Γεώργιος ὁ Κρητικός, Πνευματικός μου Πατέρας, ὁ ??? δηλαδή, μοῦ εἶχε πεῖ ὅτι τὸν εἶχε γνωρίσει τὸν Πατέρα Πορφύριο καὶ ἐξομολογεῖτο σὲ αὐτὸν ἀπὸ τὸ 1950 καὶ τὸ 1970 κατάλαβε ὅτι ὁ Γέροντας εἶχε ἕνα μεγάλο χάρισμα. Πιὸ πρὶν δὲν εἶχε καταλάβει γιατί ὁ Γέροντας ἐπιμελημένα ἔκρυβε τὸ χάρισμα καὶ ἑπομένως θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε ὅτι αὐτὴ ἦταν καὶ ἡ πρώτη μεγάλη ἀρετὴ τοῦ Γέροντος ποὺ ἦταν πλήρως ἀπηλλαγμένος ἀπὸ τὰ μεταπτωτικὰ στοιχεῖα δηλαδὴ ἀπὸ τὴν διάθεση νὰ ἀναδεικνύεται, νὰ ἐπιδεικνύεται ἢ ἀνοιχτὰ ἢ καὶ λανθανόντως. Σ’ αὐτὸ θὰ μπορούσαμε νὰ ποῦμε ὅτι συνέβαλε ἔτσι ἡ πορεία τῆς ζωῆς του.

4460 - Τίμιο Ξύλο από την Ιερά Μονή Ξηροποτάμου Αγίου Όρους



Το δεύτερο σε μέγεθος τεμάχιο Τίμιου Ξύλου της Ιεράς Μονής Ξηροποτάμου έχει σχήμα βυζαντινού σταυρού και περικλείεται μέσα σε "χρυσοδεσιά" που αφήνει ακάλυπτο μόνο ένα μέρος της συνολικής επιφάνειας του Τιμίου Ξύλου, στο σημείο ακριβώς που προσκυνούν οι πιστοί. Το τεμάχιο αυτό είναι εκείνο που συνήθως βγαίνει από το Άγιον Όρος, όταν ο Τίμιος Σταυρός προσκαλείται σε κάποια Ενορία, Ιερά Μονή ή Μητρόπολη προς αγιασμό του ποιμνίου της.
Η αργυρεπίχρυση σταυροθήκη που περιέχει αυτό το δεύτερο σε μέγεθος τεμάχιο Τίμιου Ξύλου της Ιεράς Μονής Ξηροποτάμου εγκλείει επίσης και μικρά τεμάχια ιερών λειψάνων των Αγίων Τεσσαράκοντα Μαρτύρων και του Αγίου Ιερομάρτυρος Μοδέστου Αρχιεπισκόπου Ιεροσολύμων (18 Δεκεμβρίου), του θαυματουργού προστάτη των κτηνοτρόφων.
Δείτε περισσότερες φωτογραφίες παρακάτω:

4459 - Επιστολές του Γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή. Έκφραση Μοναχικής Εμπειρίας (Εκπομπή 27η)



.......Ο ραδιοφωνικός σταθμός της Πειραϊκής Εκκλησίας αφιέρωσε 29 εκπομπές στην ανάγνωση του βιβλίου «Έκφραση Μοναχικής Εμπειρίας» του μακαριστού γέροντα Ιωσήφ του Ησυχαστή.