Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

4456 - Γέροντας Παΐσιος: «Ποτέ με το μάτι»



του π. Νεκταρίου Σαββίδη για την Romfea.gr
Σε μία συζήτηση  με τον αγιορείτη ιερομόναχο  Δ. Δ και γνωρίζοντας την συχνή  συναναστροφή του με τον Γέροντα Παΐσιο και στην επιμονή μου να μου διηγηθεί κάτι, μου αποκάλυψε θαυμαστή, σπουδαία και ωφέλιμη, κυρίως  για εμάς τους ιερείς, ιστορία την οποία και παραθέτω.
Ήταν το πρώτο μου Πάσχα ως διάκονος στην Ιερά Μονή Αγίου Διονυσίου του  Αγίου Όρους το έτος 1982, ανέφερε στον γράφοντα ο ιερομόναχος.
Αξιώθηκα να λάβω μέρος στη αναστάσιμη Θεία Λειτουργία με ιερουργούντα τον πολιό γέροντα και ευλαβέστατο Καθηγούμενο Χαράλαμπο Διονυσιάτη.

4455 - Το Σάββατο η ενθρόνιση του νέου Ηγουμένου της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους Αρχιμ. Χριστοφόρου



Την Τρίτη 11 Μαρτίου 2014 ο Σεβ. Μητροπολίτης Εδέσσης, Πέλλης και Αλμωπίας κ. Ιωήλ μετά από πρόσκληση της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους χειροθέτησε Αρχιμανδρίτη τον προσφάτως εκλεγέντα νέο Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής ιερομόναχο Χριστοφόρο.
Η τελετή πραγματοποιήθηκε κατά το πέρας της ακολουθίας του Εσπερινού και ενόψει την ενθρονίσεώς του, η οποία έχει ορισθεί για το Σάββατο 15 Μαρτίου. Ο Αρχιμ. Χριστοφόρος εγκαταβιώνει στην Ιερά Μονή από το 1981. Πρεσβύτερος χειροτονήθηκε το 1993.
 Κατά την παραμονή του ο Σεβασμιώτατος είχε επικοινωνία με τον Προηγούμενο της Ιεράς Μονής Αρχιμανδρίτη Γεώργιο Καψάνη, πνευματικό του νέου καθηγουμένου και έναν από τους πλέον επιφανείς και λογίους εκπροσώπους του Αγιορειτικού μοναχισμού. 
Ο Αρχιμ. Γεώργιος στις 12 Φεβρουαρίου (2014) παραιτήθηκε από την θέση του καθηγουμένου μετά από υπερτεσσαρακονταετή διαποίμανση της ιεράς αδελφότητος.

4454 - Ο αγώνας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής. Ομιλία του Γέροντος Εφραίμ Φιλοθεΐτου



Αυτές τις ημέρες εισερχόμεθα στο μεγάλο πνευμα­τικό στάδιο της ευλογημένης Αγίας Τεσσαρακοστής. Η Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι μία περίο­δος κατανυκτική, περίοδος για μετάνοια, για δάκρυα, για αλλαγή του ανθρώπου, για ένα καινούργιο σταθμό στην πνευματική ζωή. Η Εκκλησία μας σαν στοργική μητέρα φροντίζουσα για τα παιδιά της, τους χριστιανούς, ώρισε αυτόν τον χρόνο της Τεσσαρακοστής σαν χρόνο ιδιαίτερα αγωνιστικό, για να τα βοηθήση να αγνισθούν περισσότερο, να καθαρισθούν και να οικειωθούν με τον Θεό, για να αξιωθούν να εορτάσουν την μεγάλη ημέρα της λαμπράς Αναστάσεως.
Πάντοτε οι χριστιανοί και ιδιαίτερα οι μοναχοί πρόσεχαν πολύ αυτό το πνευματικό στάδιο και το θεωρούσαν πολύ ιερό, διότι είναι μία περίοδος, που προβλέπει τόσο ψυχικούς όσο και σωματικούς αγώνες. Είναι ο αγώνας της νηστείας, ο αγώνας της αγρυπνίας, ο αγώνας της καθάρσεως και ο αγώνας στα πνευματικά καθήκοντα, που είναι πολύ περισσότερα από τις άλλες περιόδους του χρόνου. Γίνεται μία ανασυγκρότησις πνευματική και ο άνθρωπος δίνει μία μεγαλύτερη προσοχή στη φωνή της συνειδήσεως, προκειμένου να διορθώση ό,τι ίσως έχει παραμελήσει και να βελτιωθή ψυχικά.
Η Εκκλησία μας μας βοηθεί τόσο με τα διάφορα κατανυκτικά τροπάρια και τις ακολουθίες όσο και με κατηχήσεις, για να μας αλείψη και να μας κάνη αγωνιστικούς για την κάθαρσι της ψυχής μας.

4453 - Η ψαλτική παράδοση του Αγίου Όρους



Ο π. Ιάκωβος, Πρωτοψάλτης του Ι.Ν. του Πρωτάτου και Γέροντας του Ιερού Ιβηριτικού Κελλίου Θείας Αναλήψεως, κάνει λόγο για την αγιορείτικη ψαλτική παράδοση, τη λατρευτική ζωή του Πρωτάτου και την έννοια του ύφους στην ψαλτική.
Σχετικά: