Σάββατο, 20 Ιουλίου 2013

3417 - Γιατί δεν διακρίνουμε σωστά τα πράγματα… Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης



Γιατί δεν διακρίνουμε σωστά τα πράγματα και με ποιόν τρόπο μπορούμε να τα γνωρίζουμε.
Η αιτία που δεν διακρίνουμε ορθά όλα αυτά τα πράγματα που είπαμε και αλλά πολλά, είναι γιατί δεν τα σκεφτόμαστε στο βάθος τους ποια είναι, αλλά πιάνουμε την αγάπη ή το μίσος σε αυτά, αμέσως από μόνη την εξωτερική τους μελέτη και εμφάνιση. Έτσι όταν, η αγάπη τους ή το μίσος προλαμβάνουν και σκοτίζουν το νου μας και γι’ αυτό δεν μπορεί να τα διακρίνει σωστά, όπως είναι στην αλήθεια.
Λοιπόν, εσύ αδελφέ μου, εάν θέλεις να μην βρει τόπον η πλάνη αυτή στο νου σου, πρόσεχε καλά· και όταν, ή βλέπεις με τα μάτια ή μελετάς με το νου κανένα πράγμα, κράτα όσο μπορείς την θέλησή σου και μην την αφήσεις να το αγαπήσει ή να το μισήσει, αλλά παρατήρησέ το με το νου μοναχά.
Πριν απ’ όλα, όμως, σκέψου φρόνιμα, ότι αν αυτό είναι οδυνηρό και αντίθετο στην φυσική σου κλίση, παρακινείσαι από το μίσος να το αποστρέφεσαι. Αν όμως σου προξενεί ευχαρίστηση, παρακινείσαι από την αγάπη να το θέλεις. Γιατί, τότε που ο νους σου δεν είναι ζαλισμένος από το πάθος, είναι ελεύθερος και καθαρός και μπορεί να γνωρίσει την αλήθεια και να διαπεράσει μέσα στο βάθος του πράγματος, που το κακό είναι κρυμμένο κάτω από την ψεύτικη ευχαρίστηση ή που το καλό είναι σκεπασμένο κάτω από την επιφάνεια του κακού.
Αν όμως η θέλησις πρόλαβε να το αγαπήσει ή να το μισήσει, δεν μπορεί πλέον ο νους να το γνωρίσει καλά, καθώς πρέπει· διότι εκείνη η διάθεσις, ή καλύτερα να πω, εκείνο το πάθος που μπήκε στο μέσο, σαν τείχος, ζαλίζει το νου τόσο, που νομίζει το πράγμα άλλο από εκείνο που είναι στην αλήθεια και το περνά ως τέτοιο στην επιθυμία, η οποία όσο πηγαίνει μπροστά και περισσότερο αγαπά ή μισεί το πράγμα εκείνο, τόσο και ο νους σκοτίζεται περισσότερο και έτσι σκοτισμένος, κάνει πάλι να φαίνεται στην επιθυμία το πράγμα εκείνο περισσότερο όσο ποτέ αγαπητό ή μισητό.
Έτσι όταν δεν τηρείται ο παραπάνω κανόνας που είπα, (ο οποίος είναι πολύ αναγκαίος σε όλη αυτή την εκγύμναση), δηλαδή, το να κρατάς την επιθυμία σου από την αγάπη ή το μίσος του πράγματος, αυτές οι δύο δυνάμεις της ψυχής, ο νους δηλαδή και η θέλησις, προχωρούν πάντα κακώς, σαν σε κύκλο, από το σκοτάδι σε βαθύτερο σκοτάδι και από το σφάλμα σε μεγαλύτερο σφάλμα.
Λοιπόν, φυλάξου, αγαπητέ, με κάθε είδους προσοχή, από την εμπαθή αγάπη ή το μίσος του κάθε πράγματος, το οποίο δεν έφθασες να ερευνήσεις καλά πρότερα με το φως του νου και του ορθού λόγου, με το φως των θείων Γραφών, με το φως της χάριτος και της προσευχής και με την κρίση του πνευματικού σου πατρός για να μην κάνης λάθος και να υπολογίζεις το αληθινά καλό για κακό και το αληθινά κακό για καλό.
Καθώς αυτό συμβαίνει να γίνεται, ως επί το πλείστον, σε κάποια έργα, τα οποία φαίνονται μεν καθ’ εαυτά πως είναι καλά και άγια, για μερικές όμως περιστάσεις· δηλαδή γίνονται ή παράκαιρα ή σε σχετικό τόπο ή με ανάλογο μέτρο, προξενούν όμως μεγάλη βλάβη σε εκείνους που τα επιχειρούν, καθώς γνωρίζουμε πολλούς που κινδύνευσαν σε παρόμοια επαινετά και αγιότατα έργα.
Αντιγραφή: http://www.diakonima.gr

3416 - Απαράδεκτη συμπεριφορά ρωσικού blog



Αναγκάζομαι να δημοσιοποιήσω την αντιδεοντολογική συμπεριφορά του ρωσικού blog
παρόλο που αυτό λίγο ενδιαφέρει τους φίλους και επισκέπτες αυτής της ιστοσελίδας.
Ο συγκεκριμένος ιστοχώρος, πολλούς μήνες τώρα, αντιγράφει αναρτήσεις τις οποίες μεταφράζει στα ρωσικά, και δημοσιεύει φωτογραφίες από τις ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ, συστηματικά, χωρίς ποτέ να αναφέρει την πηγή προέλευσης. Προσπάθησα, μέσω σχολίων να επιστήσω την προσοχή στους διαχειριστάς, αλλά ουδέποτε ενέκριναν την δημοσίευσή τους. Αν δεν επιθυμούν να βάζουν την πηγή των πληροφοριών τους και οι ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΜΝΗΜΕΣ δεν επιθυμούν στο εξής να τις αντιγράφουν, χωρίς να τηρούνται οι δεοντολογικοί κανόνες.

3415 - Προσκυνηματικός Οδηγός Ι.Μ.Οσίου Γρηγορίου



Η επίσκεψη στο Άγιον Όρος είναι ένα γεγονός που απαιτεί και την ανάλογη προετοιμασία. Όσοι θα επισκεφτούν για πρώτη φορά έχουν ένα λόγο παραπάνω να αναζητήσουν περισσότερες λεπτομέρειες  για τα κειμήλια και τα μνημεία της υπερχιλιετούς αθωνικής πολιτείας. Κυρίως δε να ψηλαφίσουν τα σημεία της θεοφάνειας και της αγιότητος.
Στα πλαίσια αυτά κινείται και η έκδοση της Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου υπό τον τίτλο «Προσκυνητάρι». Πρόκειται για μια επιμελημένη έκδοση με την οποία οι επισκέπτες της Ι. Μ. Οσίου Γρηγορίου και του Αγίου Όρους γενικότερα, δύνανται να πληροφορηθούν για τη μοναχική ζωή και το ήθος των μοναχών. Το πλούσιο φωτογραφικό υλικό είναι ικανό να ξεναγήσει τους αναγνώστες στους χώρους και τους τρόπους του κοινοβιακού μοναχισμού. Τα αρχιτεκτονήματα, το Καθολικό της Μονής, τα Παρεκκλήσια, ο προαύλιος χώρος, η βιβλιοθήκη, τα καλντερίμια είναι μερικά από τα σημεία στα οποία εστιάζει ο προσκυνηματικός οδηγός.
Ο βασικός σκοπός της εκδόσεως, όπως θα τονίσει και ο Καθηγούμενος της Ι.Μ. Οσίου Γρηγορίου π. Γεώργιος Καψάνης στο πρόλογο της εκδόσεως, είναι να βοηθήσει  τον ευσεβή προσκυνητή της  να αποκομίσει την πνευματική ωφέλεια που προσφέρει ένα αγιορείτικο Μοναστήρι.
Η μικρή αυτή έκδοση είναι βέβαιο ότι περικλείει μια μεγάλη πνευματική και προσκυνηματική ευλογία. Η αγάπη και η φιλόκαλος διάθεση των επιμελητών της έκδοσης είναι το ξεχωριστό σημείο που την κάνει μοναδική στα χέρια του κάθε προσκυνητή και επισκέπτη της Ι.Μ.Οσίου Γρηγορίου.

 Κεντρική Διάθεση & Παραγγελίες: Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου, 630 87 Δάφνη, Άγιον Όρος. Τηλ.: 23770 23670, Κινητό: 6981 635024 (9:00 π.μ. έως 4:00 μ.μ.), Φαξ: 23770 23671
Περισσότερα: http://www.grigoriou.monastery.gr

3414 - Καλόγερος, και νά ζητάη αύξηση! Τί καλόγερος είναι αυτός;



-Γέροντα, πόσοι είναι οι αναχωρητές στο  Άγιον  Όρος;
- Δέν  ξέρω  λένε  ότι είναι  επτά.  Έδώ  καί  μερικά  χρόνια  είναι  πολύ  δύσκολο  νά  βρή κανείς  τόπο  ήσυχο,  γιά  νά  άσκητέψη.  Γι’  αυτό  μερικοί  Πατέρες,  όταν υπήρχαν  ακόμη ιδιόρρυθμα μοναστήρια στό  Άγιον Όρος, έβρισκαν άλλον  τρόπο νά  ζήσουν  τήν άσκηση.
Π.χ. έλεγαν: δέν μέ αναπαύει έδώ, θά πάω σε  κανένα  ιδιόρρυθμο νά δουλέψω, γιά νά μαζέψω χρήματα, καί οι άλλοι το πίστευαν.
Πήγαιναν σέ ιδιόρρυθμο, δούλευαν εκεί τρεις-τέσσερις μήνες καί ύστερα ζητούσαν μεγάλη αύξηση. Επειδή δέν τους τήν έδιναν, έλεγαν: Δέν μέ συμφέρει θά φύγω. Έπαιρναν λίγο παξιμάδι καί πήγαιναν, κρύβονταν σε καμμιά σπηλιά και άσκήτευαν. Οι άλλοι είχαν την εντύπωση ότι πήγαν και δουλεύουν άλλου.
Και αν ρωτούσαν στο μοναστήρι: τί γίνεται, πέρασε εκείνος ό Πατέρας; έλεγαν: Ναί, πέρασε, άλλα τί ιδιότροπος πού ήταν! Ήθελε νά μαζέψη άπό δω χρήματα. Ζητούσε αύξηση. Καλόγερος, και νά ζητάη  αύξηση!  Τί  καλόγερος  είναι  αυτός;. 
Όποτε,  ώφελείτο  ό  αναχωρητής  και  άπό  τήν άσκηση πού έκανε και άπό τίς κατηγορίες των άλλων, ώφελείτο και άπό τους κλέφτες. Γιατί μάθαιναν  οι  κλέφτες  ότι ό  τάδε  έχει  χρήματα  και  πήγαιναν  στην  σπηλιά,  τον ταλαιπωρούσαν, άλλα τελικά δεν έβρισκαν τίποτε.
Γέροντας Παΐσιος